Klubbmesterskap 2021

Av: Admin  |  Publisert: 29. august 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Askim Golfklubb avholdt lørdag 28.august klubbmesterskap for de yngste og eldste golfspillerne i klubben. Totalt var det 37 som spilte 18 hull, samt tre små og talentfulle rekrutter som fikk gå tre hull med følge. I fortsatt fint sommervær, men noe vind, ble arrangementet av det vi kan kalle vellykket på alle måter. For anledningen var det satt opp to flunkende nye vandrepokaler i juniorklassen, ikke bare for historien, men også for at klubben nå «yngler» av små talenter som vil gjøre mangt et golfhjerte stolt i tiden fremover.
Takk til alle som var med.
Nå fortsetter årets sesong med Narvesen turnering på Askim-banen kommende lørdag, 4.11, hvor mange av Norges mest talentfulle golfspillere deltar. Faktisk opp mot 90 startende. Så benytt sjansen til å se «Morgendagens menn og kvinner» delta i stor skala, både på hovedbanen og på korthullsbanen. Det er et kjempeløft for Askim GK, og vi som steller med turneringer etc. håper at mange medlemmer kjenner sin besøkelsesplikt, og melder sin interesse for å hjelpe til. To av de som dere vil møte på banen lørdag, er også på vedlagte bilde.
Foran årets norgesmester i ungdomsklassen, og klubbmester i junior jenter, Julie Mathea Busch Braathen, og ikke minst bror Karl Ludvig Busch Braathen. Dette var to av tre familiemedlemmer som stilte til start.
Bak fra venstre vinner av Klasse C, Reidar Heyer, vinner av klasse B, Terje Stensholm, klubbmester i senior, Martin Kristiansen og klubbmester damer, Kjersti Otterlei.

(Tekst og foto: John Byman)