VOM Open Golfturnering

Av: Admin  |  Publisert: 15. september 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

VOM Open Lørdag 25. September

Velkommen til Lag – Bestball (Netto) turnering på Askim Golfklubb.
Her kommer litt praktisk informasjon om golfturneringen og arrangementet rundt turneringen.

Når og Hvor?
Turneringen starter med shot-gun utslag på alle hull klokken 11:00. Ettersom vi har satt en max grense på 30 deltakere – ønsker vi at alle er på plass og har meldt sin ankomst til turneringen seinest 10:30. Dersom du ikke har gitt beskjed eller møtt opp til den tiden– vil plassen din da gå automatisk til neste på ventelisten.
Du melder din ankomst som vanlig på turneringskontoret i hovedbygget – Når du melder deg på i golfbox – vil du få en bekreftelse at du er med i turneringen dersom du er blant de 30 første påmeldte. Når du får denne – vippser du påmeldingsavgiften på 300kr til 97113388 (Jan Andresen) Vipps overførsel er din endelige bekreftelse på at du er med på turneringen.
Om noe skulle komme i veien – er det fint om dere sier ifra på Fredags kvelden – slik at vi kan fylle plassen med en som evt står på ventelisten.

Turnering / Spillform
Vi skal spille bestball – lag – med handicap. Det vil si:
4 spillere på hvert lag – beste score for lag gjelder
Man spiller på ¾ av sitt handicap (Max 36 i hcp – deltagere med høyere hcp enn dette kan også delta, men får automatisk 36)
Valgfritt utsalgssted (merk at tildelte slag er forskjellige om man velger rød eller gul)
Hvert lag får sin egen kaptein – som fører scorer. Kaptein fører score for alle spillere – men det er bare beste netto-slag som gjelder for laget. Dersom noen før hullet er ferdigspilt veit at de ikke får beste score på hullet – skal spilleren plukke opp ballen sin og skrive stryk på scorekortet. Dette gjør vi for at vi skal holde flyten oppe – alle må ikke hulle ut!

Hvem er med?

Vi er så heldige at vi allerede har funnet 8 lagkapteiner som skal ha hvert sitt lag. Alle lagene blir automatisk laget i golfbox – som vil ta hensyn til hcp på alle påmeldte og sortere disse inn i så jevne lag som mulig.
Du kan være så heldig å komme på lag med følgende spillere:

Team Stian Larsen
– klubbmester i Askim GK flere ganger – Stian er kjent for sin utrolig stabile golf – gjør aldri feil. Er du heldig og kommer på lag med Stian kan du forvente deg mange gode tips og en knallmorsom runde!

Team Knut Henrik Lie
- Knut er en veldig langt slående golfer. Knut har vært med på NM laget til Askim GK flere ganger og er en rimelig habil spiller med sine 4.8 i hcp!

Team Karianne Hillås
– Ingen ringere enn vår egen pro. Karianne skal sporty nok spille fra gul denne turneringen uten at det legger noen stopper for henne. Med -7 på 9 hull for kort tid siden fra Rød tee – kan vi nok vente at hun holder stand i laget sitt også fra gul tee. Kanskje får du et lite pro-tips på kjøpet også.

Team Gylfi Gardarsson
– Klubbmester 2021 – Denne «60-åringen» er sprekere enn de fleste og i likhet med Stian Larsen – gjør nesten aldri feil. Med 3.6 i hcp – er vi sikre på at Gylfi loser laget sitt igjennom til en god turnering!

Team – Martin Simensen
– Martin er til daglig Pro på Tjøme golfklubb. Med sine + 4.1 (!!!) i handicap får ikke Martin tildelte på Askim men minus slag– i gjengjeld kan man sikkert forvente et birdie kjør. Flere av Askims golfere kjenner Martin – og de som kommer på lag med han vil kose seg max denne dagen!

Team Frederick Magnussen
- Vi ønsker Frederick fra Oslo GK velkommen til turnering. Frederick sitter på 0.3 i hcp for tiden og er et talent innen golfverden enda. Seneste 2015 slo han selveste Viktor Hovland i en turnering foran golftreneren til Florida State University. Dette er treneren som har store navn på listen sin som: Brooks Koepka og Daniel Berger. Frederick er vant til å prestere på høyt nivå – forhåpentligvis kan Askim banen «by på litt problemer» - det gjenstår å se!

Team Kim Stangnes
– Vi ønsker Kim velkommen til turnering. Kim har tidligere jobbet som golf trener på ingen ringere enn Bærum Golfklubb. Kim er utdannet gjennom NGF og PGA og har spilt golf siden han var 12 år. Med sine 3.3 i hcp – er han ute etter å vise Frederick at han fremdeles slår bra. (Vi forventer i hvert fall en intern lag-match mellom disse 2 lagene)

Team Tobias Ward –
Vår gode venn Tobias fra Kongsvinger tar turen. Tobias jobber i dag i Pro-teamet på Kongsvinger. Tobias har også utdanning fra NGF og PGA. Mye protimer / treningstimer gjør at Tobias ikke spiller like mye som før, men hcp står på gode 5.8 – så det er nok å forvente at Tobias med sin lune fremtoning får laget sitt rundt på Askim til en god score.

Det vil også bli Lag 9 og Lag 10 som blir utfordrer lagene!

Arrangement

Når laget ditt er ferdig med hull 9 (uavhengig av hvilket hull du starter på) går laget innom «chipping området». Der vil det være en closest – to – pin konkurranse hvor gjester på golfklubben kan få se deltakerene i konkurransen slå et slag hver. Det er valgfritt om spillerene i flighten vil delta på dette ca 40m slaget – men her vil VOM stille noen premier som kan vinnes så det er verdt å ta turen innom.

Sist men ikke minst – PREMIER!

Det vil bli mange premier denne dagen – vi kjører vandrepokal til vinnerlaget samt egne pokaler til vinnerne. Det er closest to pin konkurranse på hull 10 – her vil premien være en helt ny mobil telefon fra Lenovo / Motorola.
Det vil bli premiering til alle deltakere – men her ser dere TOP 3 premiering.
  1. Hvert sitt gavekort på 4.000kr i Pro-Shopen RJ Golf
  2. Callaway Bære-bag til hver av spillerne på laget
  3. Hvert sitt gavekort på 1.000kr i Pro-Shopen RJ Golf

Har du sprøsmål vedrørende turneringen - ta kontakt med Rune Kristoffersen /  48897953